Scootertocht dag 2 Petaloudes(vlindervallei) - Reisverslag uit Paros, Griekenland van Yvonne en Rudy Pangemanann-Hanning - WaarBenJij.nu Scootertocht dag 2 Petaloudes(vlindervallei) - Reisverslag uit Paros, Griekenland van Yvonne en Rudy Pangemanann-Hanning - WaarBenJij.nu

Scootertocht dag 2 Petaloudes(vlindervallei)

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Rudy

07 September 2014 | Griekenland, Paros

Na het ontbijt rond 10.00 uur weer de scooter gepakt om het eiland en de bezienswaardigheden te bezoeken. Het is een iets bewolkte dag. Tenminste plaatselijk flink aan de frisse kant. Eerst zijn we naar de Petaloudes gereden. (Butterfly Valley) een tuin gelegen hoog in een vallei. Heel veel mooie foto,s kunnen maken. Het is niet groots opgezet dus daar waren we met een uurtje wel uitgekeken. Verder gereden naar Pounta. Daar met de Ferry overgestoken naar Antiparos. Een klein aangrenzend eilandje. Daar rondgetoerd en bij Sarosbeach ons vanmorgen gekochte broodje opgegeten. Beetje gezwommen en gedut. Hier was het erg warm. We zagen van hieruit de bewolking boven Paros hangen. Zo'n 2,5 uur geweest toen verder gereden naar Antiparos Town. Een leuk toeristisch havenstadje. Daar de winkeltjes bekeken. Het is zondag. Een groot deel was gesloten. Rond 3.00 uur weer met de Ferry terug naar Paros. Even getankt, besloten nog een deel van het noorden van het eiland te gaan bekijken. Hoe verder we het noorden in reden, des te meer wind en bewolking we tegemoet reden. Op de scooter in een hemdje en dunne jurk. Best brrrr...... En ook nog iets regen. Bah.. was best even ongezellig. Wel veel kunnen bekijken en via Lefkes de weg terug genomen naar Parikia(daar waar ons hotel staat) En jawel....we rijden de zon weer tegemoet. Koud en moe. Even bijkomen en warm worden bij het zwembad in de zon. Lekker hoor. Vanavond lekker gegeten en thee gedronken op het terras bij ons hotel. Reisverslag tikken en even kletsen met de vriendelijke ober. Morgen rustdag, en tevens laatste dag op Paros. Is dan hier ook wel goed geweest. We gaan wandelen en zwemmen. Volgens zeggen is het weer morgen goed.