Eerste Reisdag - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Yvonne en Rudy Pangemanann-Hanning - WaarBenJij.nu Eerste Reisdag - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Yvonne en Rudy Pangemanann-Hanning - WaarBenJij.nu

Eerste Reisdag

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Rudy

01 September 2014 | Griekenland, Naxos

Na een korte nacht, om 1.30 uur opgestaan, is het de dag. Douchen, nog een paar knäckebrödjes met hagelslag eten, en een glas thee drinken. Ook Nero er nog even uit. Dat is best griezelig in de stille nacht. Vliegt er ook nog een uil rakelings over mijn hoofd. Wat heeft dat te betekenen? Nog even de kop om de slaapkamerdeur steken bij Maurice. Doeiiiii kerel. Tot over 2 weken hè? Succes, je eerste studiedag fysiotherapie. Denk je hieraan, denk je daaraan? In zijn onderbewustzijn krijg ik een kort antwoord. Jaaaaaa!!!!! Ach! Ik weet het, het komt goed thuis. Om 3.00 uur in de auto. Het is mistig, maar rustig op de weg. We kunnen goed doorrijden. De parkeerplaats, een tijd terug, online al geregeld. Direct onder de vertrekhal van Schiphol. Sleutel afgeven, tekenen, en binnen 2 minuten staan we aan de incheckbalie. Ja hoor.....overbagage. Dat kan er maar van 1 zijn. Kosten.€40,- Zonde van het geld. Of ik had daar ter plekke een handeltje overtollige bagage te koop aan moeten bieden (verkoopster in hart en nieren)Gelijk bij de infobalie van Transavia het gewicht van de bagage voor de terugreis geüpgraded. 5.30 uur aan boord. 6.30 uur precies vliegen we. Nog even kunnen slapen. De 3 uren zijn letterlijk voorbij gevlogen. In Griekenland is het een uur later. We krijgen bij de bus een envelop met de veerboottickets voor komende dagen. Verder weinig informatie gekregen. Verrassend wat we kunnen gaan verwachten. Het is pas tegen 11.15 uur als we de haven binnenrijden. De veerboot vertrekt pas om 15.30 uur. Langs de haven veel eetgelegenheden. Verder is er niets te beleven. We worden bijna aan onze haren het terras opgesleept. Voor de Grieken is deze tijd de tijd om geld te verdienen. Dus....ik snap het wel. Zullen we komende weken zitvlees moeten gaan kweken? Lunchen, pijpen van de broek afritsen. Zonnebril en zonnehoed paraat. Sportschoenen uit en slippers aan. Daar zitten we dan. 100 % toerist te wezen op zonnig Santorini. De veerboot is op tijd. Tjonge wat een gevaarte. Lijkt de Titanic wel. Binnen 2 uur varen we Naxos binnen. Een Engelse reisleidster vertelt ons in wel hotel we tot vrijdag verblijven. Dat hotel is goed. Nu nog de honger stille. Het is een latertje vandaag. Beetje hoofdpijn van alles. Een goed traditioneel Grieks eettentje gevonden. Nu erin en morgen gaat de ontdekking verder op Naxos.

• 02 September 2014 - 18:41

Alie Bouwmeester:

Lieve Rudy en Yvonne,heel erg leuk reisverslag en mooie foto,s.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen,ik wacht op het volgende bericht,xx